fredag 21 januari 2011

En hälsning till Arbetsförmedlingen

























Under den korta men ack så påfrestande lilla tid jag sökt arbete har jag besökt den institution som ska få folk i arbete nämligen arbetsförmedlingen. Är det någon som fått ett jobb genom att gå till arbetsförmedlingen undrar jag? Jag upplevde själva ångesten så fort jag äntrade lokalen, nervösa jobbsökande ungdomar som nyss slutat gymnasiet, ack och ve! Jag ville ställa mig mitt på golvet och utropa;
Här får ni inga jobb, här sätter ni de anställda på arbetsförmedlingen i jobb och fortsätter ge dem legitimitet i allt pappersvänderi!!! Jag sansade mig och möttes av den här kvinnan i receptionen, vilken glädjeextas och utstrålning. En hälsning till arbetsförmedlingen i all sin enkelhet, jag har fått ett jobb och inte var det eran förtjänst, tack för mig. 

1 kommentar:

  1. ja det finns nog många som har Arbetsförmedlingen att tacka för INGENTING mer än krångel då :-)

    SvaraRadera